Telefontiden

Vi oplever at telefonsystemet fungerer og vi taler med patienter hele telefontiden.

Vi har fået kontrolbord, der giver os mulighed for at se hvor mange der er i kø, hvor længe du har ventet og hvor mange vi har talt med mm.

Fornyelse af fast medicin og almindelig tidsbestilling skal foregå mellem kl 8.30 og 12. 

Lægernes telefontid er kl 8-8.30. Antal patienter i telefonkøen lukkes gradvist ned mod kl 8.30, så vi er klar til at se patienter efter telefontiden. 

Telefontiden er ikke beregnet til lange samtaler.

Når du ringer op skal du først indtaste dit CPR nummer efterfulgt af #. 

3. afsnit: Når du ringer op til Lægehuset skal du indtaste dit cpr nummer ......

De tilgængelige læger bliver læst op med et tilhørende nummer som du skal taste for at komme til at tale med vedkommende. Er den ønskede læge ikke en mulighed kan du vælge at tale med en anden læge eller ringe igen en anden dag.

Derefter står du i kø. Du vil få oplyst hvilket nummer du har i køen. Mens du venter får du mulighed for at vælge en anden læge ved at taste * men du mister din plads i køen ved dette.

Mens du står i kø, er der ”ventemusik”. Er der ingen lyd / optaget tone / ”dut dut”, er forbindelsen afbrudt og du må ringe op igen.

Sekretæren er tilgængelig ved telefonen kl 8.30-12 til tidsbestilling og fornyelse af fast medicin, som altså ikke foregår i lægens telefontid. Vi henstiller til at du respekterer dette for at så mange som muligt kan komme igennem til lægen.